Expeditie Moendoes

Expeditie Moendoes is een spel waarmee leerlingen in een uur kennismaken met de essentie van wetenschappelijk onderzoek. Er is geen voorkennis voor nodig. Leerlingen spelen een team wetenschappers dat stuit op een onbekende planeet. De Praktijk bedacht en ontwikkelde het spel in opdracht van De Jonge Akademie, voor de onderbouw vmbo/havo/vwo.

Expeditie Moendoes is al vanaf de verschijning razend populair en wordt gespeeld door honderden schoolklassen op verschillende niveaus. In november 2012 verscheen een aanvulling voor de hogere groepen van het basisonderwijs. In 2014 is een internationale versie gepubliceerd, die in verschillende talen vertaald is.

Alle 3000 door De Praktijk geproduceerde PO-spellen en VO-spellen zijn uitverkocht.

“Hoe krijg je leerlingen en andere mensen enthousiast voor wetenschap? De Praktijk heeft een spel ontwikkeld, Expeditie Moendoes, dat je meesleurt en waar je niet meer mee op wilt houden. Kinderen van basisschool tot middelbare school doen fanatiek mee, maar ook alle volwassenen van PABO-studenten tot hoogleraren en hoge ambtenaren willen niet meer stoppen. De Praktijk heeft met het spel de werking van wetenschap over de volle breedte gevangen en motivatie van kinderen uitgelokt, en het spel didactisch, logisch, professioneel en zeer aantrekkelijk uitgevoerd. Een betere start van onderzoekend leren heb ik nog niet ontdekt. Alle scholen en lerarenopleiding zouden het standaard moeten spelen.” (Prof. dr. Maarten Kleinhans – Universiteit Utrecht / De Jonge Akademie)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s